Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-08, 23:11   #37
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

For eksempel hvilke måter?

Ja, nettopp det er spørsmålet. Jeg påstår ikke at jeg har svaret, jeg bare påpeker at det har ikke forskerne heller per dags dato. Men AT det har en virkning er jo åpenbart når folk rapporterer alle de symptomene de gjør. Hvordan kan man utelukke at det har skadelige virkninger burde heller være spørsmålet.

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Mobilbruk har derimot vært gjenstad for flere epidemiologiske undersøkelser, og så vidt meg bekjent er det ikke gjort noen funn som tyder på en sammenheng mellom mobilbruk og kreft.

Nå var det ikke snakk om kreft heller, det er da mange helseeffekter som ikke nødvendigvis fører til kreft men som man allikevel kanskje ville unngått? Hvis det viser seg at man blir bare litt mer sliten, susete eller uopplagt av å ha trådlløst nett på skolen, synes jeg man burde finne på alternativer.

Eksempel: Støy. Det har jo vist seg at selv svært svake lydpåvirkninger over tid kan ha helseskadelige effekter, til og med når forsøkspersonene påstår at de ikke merker lyden. Lydeffekten dette tilsvarer har knapt noen målbar virkning på vevet, men allikevel får folk høyere blodtrykk og økt forekomst av depresjoner og hjerteproblemer. Hva kan det skyldes? Man vet ikke helt, men det burde ikke stoppe oss i å sette i verk støydempende tiltak.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat