Tråd: Stressa 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-19, 20:14   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stressa 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg tror vel og mange idag forventer at alle andre skal stole opp slik at JEG får gjøre det jeg vil, i tillegg til alle som er så sliiiiitne og ikke orker/ klarer/ vil gjøre selv.

Vi får hjelp vi og av besteforeldre, men vi prøver få alltid å fikse det selv før vi roper om hjelp...
Og bare det at noen må ha hjelp fordi den partneren er borte.
Og da lurer jeg på, hvem er mest hjelpeløs der av kvinner og menn?

Der tror jeg ikke man kan generalisere, gitt. Selv om naboen 84 år gamle mor kommer og hjelper sin stakkars 53 år gamle sønn med å vakse huset innimellom, så er det ikke alltid sønner/menn som ikke takler - eller alltid kvinner som må ha hjelp.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat