Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 09:36   #11
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elektrisk feil på Sharan 2002 mod

Opprinnelig lagt inn av Sharan, her.

Hei har nå sjekket opp elfeilen.Det som har strøm etter at tenning er kuttet er:
stereoanlegg, varmetråder bakrute. Varmetråder frontrute kuttes etter et par sekunder.


Nytt spørsmål om dieselvarmer: jeg har en eberspæcher D5WS. Denne har heg hatt mye feil med og siste gang den kuttet ut å brenne var jeg innom verksted og fikk beskjed om at styreneheten var ødelagt (partnummer på denne styreenheten er 22 5201 01 90 01). Nå har jeg anskaffet ny styrenhet (med partnr 22 5201 00 30 02). Denne ble prøvd ut i kveld uten hell. Det virker som om glødepugg ikke fungerer og at det overfylles med diesel i brennkammer slik at det renner ut i eksosrøret når brenneren kjører nedkjøling. Har byttet glødeplugg med nettinging og flammesensor, men det hjalp ikke noe videre. Det er eget 12 V batteri til parkeringsvarmer funksjonen og jeg har sjekket at det leverer 12,3 V, samt at jeg ser at det bruker ekstra med strøm når glødepluggen er aktivert. Nå sitter jeg og klør meg i hodet grunnet dette også.
Kan det være at den nye styrenheten ikke passer med de delene som står i brenneren?

Har du originalt stereoanlegg i? Hvis ikke kan det være at det er byttet om på tenningspluss og batteripluss (hvis det ikke er brukt riktig adapter). Eller har det slått seg av tidligere, og så plutselig ikke?


Tilleggsvarmeren er det mye tøys med. D5W har noen kjente feil:

- Korrosjon i tilkoblingskontaktene, særlig den røde plussledningen til styreenheten. Sjekk ledningene på styringsenhetene, det er sjelden feil med selve enheten (i motsetning til etterfølgermodellen D5S, som ble bygd inn fra ca 06/2004).




- Koksing av glødeplugg og netting ved mye småkjøring (<30 min), og i ekstreme tilfeller hele brennkammeret. Brennkammer kan demonteres og rengjøres. Original glødeplugg av metall erstattes best med keramisk plugg av den nye typen, som blir mye varmere og som brenner bort koksen mer effektivt.



Etter noen feiltenninger sperrer styringsenheten for flere tenningsforsøk. Da må feilene leses ut og slettes. Dersom tilleggsvarmeren er laget mellom 2000 og 2002, må motoren være i gang og utetemperaturføleren lukket (kaldere enn 5 grader). Uansett ligger det nok en eller flere feilkoder lagret.

Jeg ville tatt fra hverandre hele tilleggsvarmeren og gjort det grundig rent, og deretter lest ut og slettet feilkodene. Hvis den da fortsatt ikke virker vil det bli lagret nye feilkoder som kan hjelpe med videre feilsøking.

Tips: Når tanken er nesten tom suger tilleggsvarmeren luft. Det bør være minst 1/4 igjen for at den skal få nok diesel.

Her er flere bilder: http://www.sgaf.de/content/zuheizer-062004-253051

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat