Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-11, 00:43   #8
Sharan
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
Sharan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Elektrisk feil på Sharan 2002 mod

Hei har nå sjekket opp elfeilen.Det som har strøm etter at tenning er kuttet er:
stereoanlegg, varmetråder bakrute. Varmetråder frontrute kuttes etter et par sekunder.


Nytt spørsmål om dieselvarmer: jeg har en eberspæcher D5WS. Denne har heg hatt mye feil med og siste gang den kuttet ut å brenne var jeg innom verksted og fikk beskjed om at styreneheten var ødelagt (partnummer på denne styreenheten er 22 5201 01 90 01). Nå har jeg anskaffet ny styrenhet (med partnr 22 5201 00 30 02). Denne ble prøvd ut i kveld uten hell. Det virker som om glødepugg ikke fungerer og at det overfylles med diesel i brennkammer slik at det renner ut i eksosrøret når brenneren kjører nedkjøling. Har byttet glødeplugg med nettinging og flammesensor, men det hjalp ikke noe videre. Det er eget 12 V batteri til parkeringsvarmer funksjonen og jeg har sjekket at det leverer 12,3 V, samt at jeg ser at det bruker ekstra med strøm når glødepluggen er aktivert. Nå sitter jeg og klør meg i hodet grunnet dette også.
Kan det være at den nye styrenheten ikke passer med de delene som står i brenneren?

Sharan er ikke aktiv   Svar med sitat