Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-18, 23:06   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.486
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates kjoler

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ja folket må ville det og velge inn stortingsrepresentanter som fremmer forslag om å oppløse monsrkiet. Det gjør vi allerede, det kommer opp forslag om det nesten hvert år. Forslaget får litt større støtte for hver stortingsperiode. Jeg mener det også lages meningsmålinger om temaet jevnlig og at også de viser økende støtte til opphevelse av monarkiet. Gidder ikke søke nå, men mener å huske at jeg ble overrasket over tallene sist gang jeg leste om det.

Det er ikke nok. De stortingsrepresentantene vi velger må vi være enige med i litt flere saker enn en. Jeg stemmer heller på en jeg er enig med i helt andre saker, som er for monarki, enn en republikaner som jeg er uenig med i de fleste andre saker, om jeg må velge (vil selvsagt helst stemme på noen jeg er enig med i ALT, men det er ønsketenkning). SÅ mye betyr det ikke for meg å avskaffe kongehuset. Slik tror jeg det er for de fleste, det er få som brenner så mye for saken at de stemmer folk inn kun på grunn av deres syn på kongehuset. De fleste stemmer ut fra helt andre kriterier.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat