Tråd: Syltynn
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-15, 15:59   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltynn

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dette var utrolig deilig å lese! Tydeligvis mange med dette utgangspunktet. Jeg er usikker på hvor høy han er, i november var han 122 cm. Han er frisk og rask og har alltid vært tynn. Det frustrerende er at jeg ALLTID må passe på han, sitte sammen med han, sørge for god tid og at vi alltid har det han liker (som da varierer hele tiden), og at søsteren er på grensen til overvektig og må passes på andre veien..... Utrolig vanskelig å skulle begrunne overfor henne hvorfor han får lov å spise 4 brødskiver mens hun bør stoppe lenge før.... hvis han EN dag er skrubbsulten så er jo hun der og krever det samme som han. Hun er ALDRI mett....

Jeg har et barn som alltid er sulten og som alltid vil ha ekstra smør, ekstra sukker etc og en annen som er småspist. Og jeg kan ikke drive å gjøre forskjell så jeg bruker samme taktikk til begge:
De skal spise til hvert måltid.
Man skal ikke spise seg mett, men stoppe når man ikke er sulten lenger.

De er såpass små (8 og 5) at det er jo for tidlig å si noe om hvordan det slår ut, om jeg greier å holde dem normalvektig i lengden, men det er det regimet jeg vokste opp med og jeg ble ikke lubben før i midten av 30-årene så mor kan vel knapt lastes for det.

Men om jeg var deg så hadde jeg i hvertfall sluttet å mase om at den ene skal spise mer all den tid det ikke er nødvendig. Jeg hadde heller ikke latt han spise 4 brødskiver plutselig. Man må spise litt mer jevnt synes jeg. #two cents

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat