Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-20, 14:01   #52
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvordan går det med hjemmeskole?

Det går sånn passe, vil jeg si.

Fjerdeklassingen er fryktelig ukonsentrert og litt slurvete, så han må dras gjennom mye av arbeidet. Han er smart nok, så det er mer vilje enn evner det går på, dermed har jeg veldig begrenset tålmodighet, så det blir noen gnisninger innimellom. Og så har arbeidsmengden økt betraktelig fra første uka, så det er litt heftig å få gjort egen jobb innimellom. Heldigvis har både mannen og jeg full forståelse fra arbeidsgiver om at arbeidskapasiteten er redusert (og får bruke "sykt barn" for tiden vi ikke jobber), men det er noe med at det skaper mentalt stress å springe mellom "skole" og jobb hele tiden.

Førsteklassingen har en autismediagnose og støttepedagog store deler av dagen til vanlig, men med ham går det faktisk veldig bra. De har ikke fryktelig mye å gjøre, så han bruker ikke stort mer enn en time totalt i løpet av dagen. Det står forslag til ekstraarbeid på ukeplanen, men som jeg ser flere her sier er det noe heeeelt annet når mamma foreslår sånt enn når læreren gjør det , så jeg har snakket litt med støttepedagogen, som sier at hun kan sette opp en egen plan til ham.

Minstemann er paradoksalt nok (mtp. diagnose) den meste sosiale av ungene, så han savner skolen. Det er imidlertid snakk om å få til digitale vennegrupper på Teams e.l., så det tror jeg blir bra. Eldste er introvert som sin mor, samt har et par stykker han snakker litt med på telefon, så sånn sett synes han hjemmeskole er strålende greier.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er aktiv nå   Svar med sitat