Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 16:46   #22
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?

Jeg syns at det er merkelig at det må kvoter til for å få til en passende fordeling. Og mener det må skyldes at man mellom foreldrene ikke fokuserer på likestilling.

Jeg er imot tvungen tredeling etter å ha opplevd en barselstid der det tok meg 18 måneder å bli I stand til å jobbe etter fødsel, pga fysiske plager relatert til fødsel og svangerskap. Jeg syns at dette vil føre til flere tilfeller der mor må sykemeldes, dvs at begge foreldrene er hjemme, og dette har en stor kostnad for samfunnet(flere sykepenger) I tillegg til at jeg tviler på at far tar fullt ansvar hvis mor også er hjemme, selv om hun er sykemeldt.

I svangerskap nr 2 ønsket mannen min 6 mnd permisjon, noe som I hans hode tilsvarte 50% av permisjonen. Jeg sa at de første 6 månedene er til restitusjon og amming og nattevåk for mor, men at vi kunne dele de resterende tiden 50% til hver. Når jeg begynnte å jobbe drev jeg fortsatt med nattamming, og måtte stå opp kl 5 for å amme før jeg dro på jobb. På jobben måtte jeg pumpe 1-2 ganger per dag og så kom jeg hjem igjen kl 17 ca. Da var minstemann så mammaklein at at han var som klistret på meg resten av kvelden. Så jeg sovnet ca kl 21, og ammet kl 12, kl 03 før jeg stod opp kl 05 igjen. Jeg var totalt utslitt, mens mannen min hadde en flott tid, som jeg unner han. Dog er det ingen tvil I mitt hode om at både jeg og minstemann hadde hatt det mye bedre og vært mindre utslitte om jeg kunne vært hjemme litt lengre. og så viktig syns jeg ikke likestilling er, at det skal gå ut over helsen til mor og barn.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat