Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-06, 13:32   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese nå?

Ja, blant annet The Other Boleyn Girl. Jeg synes den var ganske god. Det som jo er "strategien" i flere av bøkene hennes er at hun skriver om bipersjoner, f.eks søsteren til Anne Boleyn, kona til dronning Elizabeth I sin elsker, narren ved dronning Mary (den blodige, sådan) sitt hoff osv. Det gjør at hun kan tillate seg mer fantasi, samtidig som det er (så vidt jeg kan bedømme) et veldig godt researchet historisk rammeverk. Jeg synes dette kanskje fungerer best i Queen's Fool, fordi hovedpersonen får mere å spille på ifht. "eget" plot. The Virgin's Lover er også god, og litt spennende fordi det er et historisk uløst spørsmål ang. hvorfor en person døde, og hun har valgt en av teoriene og skriver veldig overbevisende. Gregory har en doktorgrad i syttenhundretallslitteratur, og innsikten i den perioden kommer veldig godt fram i Wideacre, men det er noen ting i den som blir for søkte, synes jeg. Også liker jeg egentlig ikke bøker hvor hovedpersonen gradvis blir så usympatisk at det er helt greit om hun blir drept snart. Hm.. jeg sa ikke for mye nå? For beskrivelsen av enclosureprosessen er knakende god og gjør den verdt å lese i seg selv! (Mulig litt nerdete interesse fra min side, siden britisk historie er mitt fag. Men likevel!)