Sv: Trenger hjelp: bæresjal/-slynge
Hvis du skal bære langt og lenge, dvs. gå tur og sånn, ville jeg valgt noe hvor vekten er fordelt på begge skuldre. Mei tai er forholdsvis enkelt å komme i gang med, sjal har kanskje litt brattere læringskurve. Begge deler er godt å bære i! Ellers finnes også formsydde seler som Ergo og Patapum.
Hvis du bærer i kortere perioder, som inn og ut av bilen/butikken/barnehagen, har jeg god erfaring med slynge. Den tar veldig kort tid å sette på seg, og barnet sitter fint f.eks. på hofta. Men ettersom man bærer på én skulder kan det bli tungt over tid.
Det var vel ikke dette svaret du ønsket deg... Men jeg tror ikke det noe fasitsvar, dessverre. Det beste hadde vært om du hadde mulighet til å låne noen forskjellige bæretøy og prøve, av noen som kunne vise deg mulighetene. Anbefaler tettinntil, selv om det kan være litt utstyrshysteri er det mange hjelpsomme sjeler der! 
Selv likte jeg best sjaltai (mei tai med sjalstropper, dvs. litt bredere) da Lillesøster var litt mindre. Helt fantastisk behagelig å bruke.
Hvis du klarer å bestemme deg for hva du vil gå for (sjal/MT/slynge) er vel det vanligste rådet å kjøpe en du liker utseendet på. Bruktmarkedet for bæretøy er dessuten ganske bra, så du blir sikkert kvitt ting igjen som du ikke liker. Dessverre er det ganske vanlig å bli bitt av en bæretøybasill, slik at man ikke klarer seg med bare én ting, men vil ha flere og flere... 

|