Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-08, 07:43   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Næringsinnhold i alternative matvarer

Jeg har jo levd tidvis på et slikt kosthold du beskriver (burde nok det bestandig), og jeg er opptatt av å passe på at jeg får i meg nok kalsium, jern, D-vitamin og en god balanse mellom fett, karbohydrater og protein (sistnevnte er noe man typisk får for lite av i et norsk kosthold, tror jeg).

Nå sier du at du bruker rismelk tilsatt kalsium, så da får du jo i deg kalsium. Ellers blir det jo viktig å få i seg rikelig med rent kjøtt (som er en god proteinkilde i tillegg til å inneholde en del jern) og fisk (selvsagt da også fet fisk som gir omega fettsyrer og D-vitamin).

Ellers spiser vi mye bær og nøtter her i husket fordi det gir rikelig med antioksidanter, vitaminer, fiber osv.

Jeg kunne skrevet mye mer men gir meg her foreløpig.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat