Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 15:06   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg kjenner at jeg er veldig glad for å ha studert på NTH i min tid. Der hadde jeg venner fra by og bygd og fra det ganske land. Det er vanskelig å bygge opp fordommer da.

Jeg må si at det er gjennom erfaring jeg har "bygd opp" de kategoriene, eller fordommene om man vil kalle det, som jeg har. Som sagt, de stemmer overraskende ofte.

En periode hadde jeg gjennom jobben mye med ulike kraftselskaper rundt i Norge. Det var helt komisk når man reiste fra det ene til det andre, hvordan de oppfylte sin egen stereotype rolle. Vi møtte fremoverlente og businessorienterte sunnmøringer som ikke gav ved dørene, men som så muligheter. Skeptiske nordmøringer. Noen skikkelig trivelige, men DU, så treige, nordtrøndere. Varme, vennlige og konfliktunngående sørlendinger.