Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?
banana - tror ikke det ligger noen bilder av meg på tur - men vi badet i flere kilder ute i naturen.
Ang. alternative overnattingsmåter - Island har et system med overnattingshytter i fjellet - ala DNT. Det koster ikke mye å overnatte der.
En av de fineste turene våre var til Askja for å bade i Viti (holdt ca 26 grader da vi var der - kan også bli for varmt til å bade i) - Askja lå i innlandet litt mot øst - mange flotte gåturer i det området. Vi parkerte på en hytte ala DNT. Jeg bodde faktisk inne mens familien sov i bilen. Det var ikke dyrt og kan være et alternativ.
Ellers var Landmannalaugar et høydepunkt også - der kommer to brennhete bekker ned i et lite vann - du velger selv hvor varmt vann du vil bade i etter hvor i vannet du legger deg. Fantastisk med en øl eller et glass vin ved gresskanten. Mye folk her i høysesongen, men i ukedagene er det stille - spesielt etter at turistbussene har kjørt tilbake til Reykjavik.
Blå lagune er et must selv om det er mye folk der. Et godt alternativ (som vi ikke fikk med oss desverre) kan være samme type tilbud på Myvatn.
Ang. Tyin - jeg tror jeg hadde elsket å ta fram vår Tyin istedenfor min Kompact vinter da det ble 0 grader og sterk vind på Myvatn i begynnelsen av juli...
Ang. underlag - jeg glemte jo helt at vi hadde med oss to helt vanlige skumgummimadrasser i bilen... De gangene vi lå i telt la vi madrassene over dit...
|