Tråd: Er det mulig
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-08, 22:19   #10
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mulig

Jøss det er jo helt utrolig. Barn lærer fort, og jeg tror at barn godt kunne lært å lese enkle ord når de er rundt 3-4 år. Vesla mi var veldig interessert i bokstaver og bokstavlyder da hun var 3,5 år. Barnehagen ville ikke følge det opp, fordi førskolelæreren mente at dette var skolen så god på. Så jeg hjalp henne litt. Laget "leksebok" der hun kunne tegne bokstaven med flere farger og plukke ut bokstaven fra ord... osv. Det var stas en stund, men jeg klarte ikke følge opp så det dabbet jo av etterhvert. Dersom jeg hadde fulgt opp videre så er jeg sikker på at hun hadde kunnet lese lenge før hun fylte fem år.

Det som er viktig er at barna lærer det når de er motiverte for det. Kan være skummelt om overivrige foreldre presser dette på barnet før det er modent for det. Det har jeg sett i skolen. Gutter på 5, 5 år som ikke har vært interessert i bokstaver i det hele tatt. Heldigvis hadde disse guttene en klok lærer som lot dem vente......

MEN 17 måneder er jo helt utrolig da.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat