Sv: Tett do; what to do?
Min kjære rørleggermann sier dovakumdings, og ikke Kaustisk soda/Plumbo. Det er visst noe sabla dritt å forholde seg til hvis det ikke skulle hjelpe. Jeg har fortalt ham at du sier at dovakumdingsen, eller klosettpumpe som han kaller det, ikke passer - men han mener at det skal passe. Han har aldri vært borti at det ikke har passet. Hell gjerne i en bøtte med vann rett før pumpingen. Man dytter pumpa godt ned i doen slik at man tetter hullet og trekker den tilbake for å lage vakum. Hvis dette ikke fungerer mener han at man f.eks kan tre en søplesekk på hånda og tre hånda så langt man klarer inn i doen.
Sitat:
Har gjort det. Men iom at røret går oppover, så er det umulig å komme til lenger enn til bøyen fra bunnen og røret.
Ja, nå så jeg at du har skrevet dette. Alle toaletter har vannlås, som gjør at det blir en slik bøy. Hvis du har sjekket at noe ikke sitter fast så langt du kommer, så bør toaletten fjernes og man får sjekket lengre innover. Dette kan du forsåvidt gjøre selv (det er jo bare lego som mannen min sier ), men det er litt risky hvis du ikke klarer å koble det sammen igjen.
Litt surrete svar dette. Jeg er ikke rørlegger, takk og lov.