Sv: Dere som har født vaginalt og tatt KS
Snuppa ble tatt med planlagt KS. Hun var en urolig baby, på sykehuset sa de at jeg hadde fått en sint baby. Hun sov "aldri", våknet 3-7 ganger om natta for å smatte på puppen, sov 1/2 time på dagtid. Var tidlig ute både grovmotorisk og finmotorisk. Men hun var en solstråle, med enkelte raseritubrudd innmellom frem til hun var 3 år. Ble ammet i 13 måneder.
Da hun var 3 år, ble hun verdens enkleste og snilleste unge, med et utrolig godt lynne. Alltid i godt humør, tar det meste med et smil. I dag er hun 5 1/2, og er verdens beste snuppe.
Lillebror ble født vaginalt 16 dager før tiden. Han var en drømmebaby. Han ble ammet i kun 6 uker, pga. mye problemer til meg. Han våknet en gang om natta frem til han var 6 uker, og deretter sov han over. Han koste seg i vogna og senga når han skulle sove, i forhold til snuppa som holdt på å gå fra forstanden når hun måtte sove...Han brukte både smokke og kos, kosen har han ennå når han skal legge seg eller er syk. Har har ikke hatt noen trassperioder, veldig enkel å ha med å gjøre. Godt lynne og stort sett i godt humør.
I dag er de 4 og 5 1/2, og er verdens beste unger. Vi får masse skryt av folk rundt oss. Selv føler jeg at vi jobbet masse med snuppa i 2-3 års alderen, når hun hadde sine raseriutbrudd tok jeg henne med ut på gangen. Holdt henne i fanget mens hun klorte, beit, lugget, sparket, slo +++ Vi kunne sitte i gangen i over 1 time mens hun holdt på slik, men jeg sa aldri noe, bare holdt henne fast.
Så, mens vi har jobbet med å forme snuppa, så har vi fått til lillebror nesten gratis.
Ingen har noen allergier eller sykdommer av noe slag.
Nå er jeg veldig spent på hvordan tredjemann blir da...
|