Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-08, 13:03   #35
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Altså, som alltid med statistikk må man ikke bare se på svarene, men også på spørsmålene som er stilt. I tillegg må man tenke igjennom hva folk normalt sett assosierer med spørsmålene.

For eksempel: jeg tror at ganske mange nordmenn vil oppfatte "evolusjonsteorien" som en "alt-var-tilfeldig-teori". Og en "alt-var-tilfeldig-teori" vil naturlig nok stå i kontrast til både intelligent design og en gud som startet det hele.

Så alle de som da kanskje tror at det ikke var HELT tilfeldig, at det var en "høyere makt" inne i bildet, at det var en mening med det - osv - alle de vil nok være blant de 41 % som ikke tror helt og fullt på evolusjonsteorien.

Jeg har utdanning nok, jeg, likevel tilstår jeg at jeg kjenner ikke evolusjonsteorien godt nok til å vite om det der er rom for guddom eller design. Men jeg OPPFATTER altså evolusjonsteorien som en tilfeldighetsteori som utelukker styring. Så om jeg hadde blitt stilt spørsmålet ville jeg havnet i kategorien "delvis enig", sammen med 24 %.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat