Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-08, 22:38   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjellsord som kanskje ikke er det?

Jeg bruker ordet "homse", og oppfatter det som litt sleivete/muntlig, men absolutt ikke nedsettende - det er det mest nøytrale alminnelige substantivet for "homofil person" jeg vet om. Jeg ville likevel ikke brukt det i noe som ligner en offisiell eller formell sammenheng, fordi jeg vet at det kan oppfattes som et uheldig ord av noen. Jeg har likevel aldri hørt det brukt som skjellsord, og synes det høres småkomisk ut å tenke seg at noen skulle kalle noen "din homse!" - ordet klinger for småkoselig for meg til det. ("Din homo!", derimot, vet jeg brukes mye.)

Det er mange ord jeg ikke egentlig liker, men som jeg ikke tror er stygge eller nedsettende av den grunn - ord det bare ikke faller meg naturlig å bruke, f.eks. fordi det er slang som tilhører en gruppe jeg ikke er en del av. "Kids" om ungdom er et slikt.