Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-08, 16:58   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: It's ok to be gay

Jeg leste en artikkel for litt siden som delte homofrykt opp i to; homofobi og homonegativisme. Det at man er homofob (slik hun mente det) innebærer en frykt for å selv være homofil, som da ville blitt nøret opp under om man kom i en situasjon slik som Brandon gjorde. Men man trenger ikke være negativ til homofile likevel, selv om man føler ubehag i forbindelse med egen seksualitet og homofili. Homonegativisme, derimot, er disse som syns at homofili er galt og ytrer dette gjennom hets i varierende grad, juling og som i tilfellet over, drap. Jeg tror det er viktig at man klarer å se forskjellen her og at det er lov å gå gjennom en periode der man vil føle ubehag. Tross alt så skal ungdommen utforske sin egen seksualitet og bli trygg på den og jeg kan forstå at det kan være vanskelig. Voksne mennesker, derimot, bør ha skjønt bedre.