Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-08, 10:27   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fattigdom i Norge i dag

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

eg synes det er en uting at idrett for barn (all annen aktivitet også) skal koste noe hele tiden. Det er jo snart ikke mulig for barn av fattige foreldre å være med på noe lenger.

Nei, det som blir sagt er vel at det kun er biblioteket man kan gå på gratis. (Hmmm. Der kom jeg på noe jeg kan gjøre - gi fra meg de DVD'ene jeg ikke vil ha til biblioteket.) Jeg har blandete følelser for dette. På vår skole har vi nå fått "forbud" mot at foreldrene støtter SFO med penger (veldig bra SFO), og argumentet for dette er at SFO skal oppleves likt for alle i byen. Men ... Tja, det er jo umulig å håndheve slikt. Jeg har selv gitt en del hobbysaker til SFO, er dette brudd på reglementet?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Utdanning er en viktig vei ut av fattigdom, så et konkret bidrag kan jo være å delta i leksehjelp i regi av f.eks. Røde Kors.

Dette var et bra og nyttig tips.

Opprinnelig lagt inn av Embs

Og så er det er viktig å huske at fattigdom ikke automatisk gir sosiale problemer og triste liv. (Selv om jeg er enig med Albert Camus: "Det er en slags åndelig snobbethet som får mennesker til å tro at de kan leve lykkelig uten penger." )

Tja. Jeg vil i alle fall si at det er mer krevende å ha et bra liv uten de økonomiske rammene. Noen greier det helt sikkert - det finnes jo folk som kom ut av konsentrasjonsleirene med vettet i behold - problemet er vel at mange ikke greier det. Jeg tror det hadde vært vanskelig for meg å være fattig i lengre tid.