Sv: Den uendelige shoppingtråden 4
Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.
Hm. Jeg må innrømme at prisen var litt avskrekkende også. Hhv. 700-ett-eller-annet og 800-ett-eller-annet, hvis jeg ikke husker feil? Jeg ser poenget med allsidigheten, for ja, begge to kan brukes til mange forskjellige anledninger. Etter å ha trålet mange klesbutikker etter kjole, var det disse som skilte seg desidert mest positivt ut, så jeg bør kanskje revurdere? Ofte er det imidlertid slik etter å ha prøvd et plagg man har siklet på, at "phu, det var ikke så pent likevel, der sparte jeg de kronene". Men når du sier at de var fine på også, da spørs det om jeg ikke burde tenke meg om én gang til. Det er lett å komme i skade for å dumpe innom en Oasis-butikk ...
Du husker riktig, og jeg er enig i at prisen var stiv. Tror det var litt derfor jeg endte opp med begge kjolene; det var i utgangspunktet såpass over streken at jeg like gjerne kunne kjøre på. :bristende logikk:
Men jeg tenkte også som så at nesten alle kjoler jeg ser er utført i heslig mønstret, glinsende stoff og/eller gyselige farver, eller er asymmetriske (eller har annen kjip fasong) og/eller er uflatterende. Eller for jålete.
Så når jeg først finner noe mørkt, enkelt og (nesten) ensfarvet, er det bare å kline til. Erfaringsmessig har jeg dessuten slike enkle og (for meg) klassiske plagg i årevis . (I skrivende stund sitter jeg iført en langermet, stripet bomullskjole fra H&M som jeg kjøpte i 1993.) :rettferdiggjør lettsindig kjolekjøp: