Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-08, 14:28   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din favoritt kokebok

Den som har hjulpet meg mest i min kokekarriere er Den store, rutete kokeboken som har Ingrid Espelid Hovig som redaktør. Hun har til og med signert min. Jeg fikk den da jeg var 17-18 og har brukt den veldig mye.

Den jeg liker absolutt best å lese i og som gir mange gode basistips er "Hvordan koke vann?" av Andreas Viestad. Det er en litt sånn kvasivitenskapelig kokebok som gir tips til hvordan man perfeksjonerer maten og har ingen spesielt fancy-schmancy oppskrifter. Men den er morsom og lærerik syns jeg.

Ellers så er min egen notatbok med oppskrifter veldig nyttig. Den begynte jeg på da jeg var ganske ung og har skrevet mye og mangt inn i den. For ikke å snakke om alle de løse lappene på hver side av permene.

Ikke noe fancy cuisine blant mine favoritter, altså. Jeg holder en knapp på de bøkene som virkelig har hjulpet meg de gangene jeg har vært rådvill og som gir enkle tips for MYE bedre matlaging.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat