Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?
Svigerbroren min byttet ut sin V70 i fjor sommer pga. plassproblemer. De brukte de to intergrerte barnesetene (putene) i bilen og størstejenta på 10 hadde ingen ekstra sikring. (Etter min mening, som familiens sikkerhetssjef - i følge min søster, burde de to minste sittet i andre seter. Men, det er en annen diskusjon.)
Jeg synes V70 er en liten stasjonsvogn, og jeg ville ikke vurdert den dersom vi skulle byttet bil. Vi er jo ikke lenger avhengig av vogn, men har jo et hundebur som tar mye plass. XC70 kjenner jeg ikke til, men vil tro at den ikke har så mye mer innvendig plass enn V70.
Noen venner av oss hadde en passat stasjonsvogn, og der var det med nød og neppe de fikk to barneseter og en beltestol. (Man måtte dra fram beltestolen, sette på belte, for så å skyve den på plass.)
Siden dere fremdeles har behov for tre seter, ville jeg vurdert biler med separate seter (flerbruksbiler). De har god plass til ett barnesete i hver sete, og de fleste bilmerker har slike modeller.
Jeg ville lånt aktuelle biler, og prøvd dem med tre seter, hvordan det er å løfte vogn ut og inn (noen har høy lasteterskel) og kjørekomfort. Du kan jo få ekstra bagasjeplass ved å sette på en skiboks, men plass til vogn samt noen bæreposer er et minstekrav når man skal investere i ny bil synes jeg.
|