Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-08, 22:45   #29
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det forkastelig å laste ned musikk eller filmer fra nettet?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det er jo det? Altså ikke rent moralsk, men praktisk sett er det jo det. Hvis du stjeler i en stor kjedebutikk er det neppe noen personer som må lide for det rent økonomisk, men i enkelte mindre butikker så vet jeg om eiere som kjøper inn varene selv og vidreselger dem, mao er det at noe blir stjålet der et personlig tap for dem.

Javisst, men å stjele er jo å stjele unasett hvor det man stjeler kommer fra Konsekvensen av å begå en straffbar handling er også den samme heldigvis og gis ikke ut fra praktiske hensyn.

Jeg har nok blitt mer "moralsk høyverdig" i min alderdom, ikke klarer jeg å ha "svart" vaskehjelp lenger og ikke får jeg meg til å laste ned hverken musikk eller filmer ulovlig lenger

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat