Sv: Alexandra Beach
Vi var der 3 uker i 2006 og hadde et flott opphold. Fint hotell og flott strand.
Ulempen er den forferdelige trafikken og de trange fortauene, men jeg ser du har ganske store barn og ikke har behov for vogn.
Jeg vil anbefale å gå opp stikkveien på skrå mot høyre når man kommer ut av hotellet. Det er et stykke å gå, men da kommer man bort fra trafikken og inn i gamlebyen. Veldig mange koselige restauranter og mye roligere stemning.
Vi tok buss til Chania en dag, rett nedenfor busstasjonen ned mot havnen er det en handlegate med litt mer eksklusive butikker. Mye fint å se på og litt billigere enn hjemme.
Ellers så går det små minitog til badelandet flere ganger i uken (kanskje hver dag). Veldig fint badeanlegg og morsomt for ungene med togturen.
Ellers anbefaler jeg alle som skal til Kreta og leie bil og kjøre til sydysten og finne seg en rullesteinstrand helt for seg selv eller til vestkysten og Fallssarnastranden med den nydelige sanden og de store bølgene (anbefaler å dra tidlig om morgenen og få stranden for seg selv).
Hvis dere liker best å ligge ved bassenget er det jo som alltid i syden slik at man må stå opp før solen kommer for å få seg plass der, men det er vel slik overalt.
Restaurantene på hotellet er helt ok, men vi valgte som oftes å gå til gamlebyen for å spise. Eller vi hentet pizza i nabolaget og spiste på balkongen.
Tror dere vil få en deilig ferie.