Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 21:29   #108
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesper Juul - hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men de fleste andre som også har skrevet bøker om barneoppdragelse mener også at det er den voksnes ansvar å ordne opp i situasjonen - også dette med å endre sin egen adferd.

Det er mulig jeg har "Nanny 911" og slik elendighet i hodet - men det er nå ihvertfall ikke alle som mener noe om barneoppdragelse som har fokus på slikt.
Man får jo stadig presentert lettvinte måter å "håndtere" barnet på som slett ikke har rot i selvinnsikt og som totalt mangler dypde (f.eks time-out på trappeavsatsen).

Og selv om JJ deler hovedidéene sine med mange andre, synes jeg han setter ord på alt dette på en måte som går rett hjem hos meg.

Jeg har også stor sans for Stein Erik Ulvund som skriver i Foreldre&barn.

Han er jo veldig på nett med JJ, men virker ikke så provoserende og "in your face" og er vel derfor mer spiselig for mange.

Selv synes jeg det er greit å bli ristet litt i - det gjør det lettere å se egen inngrodde uvaner og uhensiktsmessige mønstre.