Tråd: Skoledebatt
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 12:35   #7
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er bare så utrolig enig i det Adrienne skriver her! Jeg var et sånt eksempel selv, og jeg møtte veggen i 2. klasse på vg. fordi jeg ikke hadde lært meg arbeidsteknikk. Nå klarte jeg å hente meg inn igjen... takket være hard jobbing fra min side, men mange går ut og blir tapere i samfunnet pga dette. En del av de kriminelle har faktisk en sånn bakgrunn.

Min svigerinne er et eksempel på en som kunne havnet dårlig ut pga dette. Hun holdt sammen med de som lagde bråk og ga blaffen i skolearbeid. Da hun var 14 år flyttet imidlertid familien til USA og der ble hun møtt på hennes premisser. Hun gikk ut av high school med historiens beste karakterer og senere studerte hun ved Browns og tok doktorgrad ved Harvard.

Jeg tror også at for noen så kan et skifte av miljø som dette være bra. Det å bryte ut av godt innarbeidede roller kan være vanskelig. Det har jeg sett eksempler på.

Det er mye fokus på de svake, viktig med utfordringer for alle. Den tilpassede undervisningen har nok ikke fungert godt nok uansett intensjoner og vedtak fra myndighetene. Kunnskapsløftet skal være et løft i forhold til dette. Så får vi se da om det hjelper. Det nytter ikke å vedta en masse hvis man ikke får utøverne (lærerstanden) med seg. De sitter stadig med følelsen av overkjøring og dette skaper stor frustrasjon blant mange. Viktig å spille på lag på alle nivåer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat