Tråd: Skoledebatt
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 12:12   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Adrienne kommenterte Bequitas innlegg og sa: Likevel så blir jeg litt oppgitt over din uttalelse om at det går rimelig greit med de flinke, uansett. Selv kunne jeg både lese og regne lenge før jeg begynte på skolen, og havnet i en klasse med 27 elever, en lærer og et alt for lite klasserom. Stakkars læreren hadde mer enn nok med de som måtte lære det som planene krevde, og var bare glad til når noen faktisk allerede kunne det og ofret fint lite tid på meg. Jeg gikk i stor grad igjennom skolen uten å måtte løfte en finger, og lærte meg ikke arbeidsteknikk før jeg ble student i en alder av 20. Det gikk jo "greit" med meg, men jeg skulle ønske noen hadde sett meg også, ikke bare de svake elevene, som selvsagt også tapte på hele situasjonen.

Det er jeg enig med deg i. Det er vel litt typisk den norske skolen kanskje. Vi er veldig opptatt av de svake, og det er bra, men vi må ikke glemme de faglig sterke elevene. De må få utfordringer.

Jeg er bare så utrolig enig i det Adrienne skriver her! Jeg var et sånt eksempel selv, og jeg møtte veggen i 2. klasse på vg. fordi jeg ikke hadde lært meg arbeidsteknikk. Nå klarte jeg å hente meg inn igjen... takket være hard jobbing fra min side, men mange går ut og blir tapere i samfunnet pga dette. En del av de kriminelle har faktisk en sånn bakgrunn.

Min svigerinne er et eksempel på en som kunne havnet dårlig ut pga dette. Hun holdt sammen med de som lagde bråk og ga blaffen i skolearbeid. Da hun var 14 år flyttet imidlertid familien til USA og der ble hun møtt på hennes premisser. Hun gikk ut av high school med historiens beste karakterer og senere studerte hun ved Browns og tok doktorgrad ved Harvard.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat