Tråd: Urtepotter
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-08, 09:11   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urtepotter

Urter kjøpt "ferdig" på butikken etc kan være vanskelig å få til og leve. Som noen sier er det veldig viktig at de får vann underfra. Det er de vant til fra oppveksten sin. Det jeg gjør som er veldig billig er at jeg tar noen små runde dype skåler jeg har i kjøkkenskapet og setter potta rett oppi. Fyller vann i skålene slik at de får vann underfra.

Velger du å så frø selv (det er tid for det nå snart) er det mye større sjanse for suksess og overlevelse. Da trenger du heller ikke vanne underfra, så en helt vanlig potte gjør susen. Vi hadde f.eks en basikilumskog i en verandakasse (som stod inne i vinduet) i år, og det er deler av den som lever enda, nesten et ÅR seinere.