Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-08, 12:08   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Åh, her har ting utviklet seg, ser jeg.

Nå skal jeg bare si hvordan jeg oppfatter deg, Zoë. Du, som stadig preker om empati og den forferdelige ovenfra-og-nedholdningen, er den jeg oppfatter som den mest selvgode, skinnhellige og ovenfra-og-neddebattanten i denne og lignende diskusjoner.

I andre type diskusjoner derimot, er vi helt på nett. Hvilket er det som jeg synes er en fin ting med forumet generelt, at man kan være gnistrende uenig (har jeg skrevet akkurat det før mon tro), uten at man "bærer nag" i andre typer tråder.

...og denne tråden handler om hvilket inntrykk man får av hvordan andre formulerer seg visuelt og språklig skriftlig. Å mene at man får et bedre inntrykk av et menneske av å lese velformulerte og godt oppsatt innlegg er ikke en dårlig ting. Å ha noe i mot rosa fonter og psyk tegnsetting er heller ikke en dårlig ting, det betyr ikke at man mener at dette er "dårligere mennesker" generelt, men det betyr at man mener at de enkelt og greit ikke er på det nivået man kunne ønske SKRIFTLIG, og ikke noe mer enn det. Statement of facts, enkelt og greit.

Dette blir litt som røykediskusjoner, hvor DårligMorTM blir trukket frem støtt og stadig, og hvor det er veldig vanskelig for noen å forstå at andre ikke mener at man er et forferdelig menneske generelt og TidenesVersteForelder fordi man røyker, men akkurat på det temaet, røyking, så er man litt dummere. Enkelt og greit.

Jeg er helt sikker på at de som skriver dårligere norsk enn meg garantert har "mye mer å fare med" enn meg på andre punkter, som f. eks. å huske årstall, å kunne lage mat uten å nilese oppskrifter, å strikke, å kjøre bil, fransk grammatikk osv osv osv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat