Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-08, 21:30   #2
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil vite alt om Granada!

Åh! En av mine yndlingsbyer. Heldige du!

Alhambra er en selvsagt attraksjon, både med og uten tenåringer. Washington Irwing skrev i sin tid "Tales of the Alhambra", fin lektyre å lese før turen. Flere av historiene der kan være spennende å høre for tenåringene. Du har også jødekvarteret og kanskje en tur opp på Sierra Nevada? Det er ikke langt dit.

Ellers er (var?) Granada en av de få gjenværende spanske byer som fortsatt har gratis tapas til drikken (øl, vin eller sherry).

Liker du melankolsk flamenco, er Club Eshavira et fint sted. Men livemusikken starter som regel ikke før ved midnatt. Det er noen år siden jeg var der sist, men forhåpentlig er den like intim og koselig som før.

I mars kan det fortsatt være bikkjekaldt der, men bygningene er i det minste oppvarmet, i motsetning til mange andre steder i Spania :hutrende erfart: