Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-08, 15:28   #16
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Skriver man korekt Norsk er det lettere å bli tatt alvorlig i allefall.
Dysleksi er ikke en sovepute, der blir jeg litt grinete.
Jeg er dyslektiker og det er ikke noe særlig ok å bli behanndlet nedlatende av tydelig lite oppvakte mennesker fordi man ikke har helt roen på dobbelt konsonanter etc. Det er veldig lett å overse innholdet i en tekst pga skrivefeil -og for noen enda lettere å avskrive noe man er innholdsmessig uenig med at innlegger er "teit" fordi det er mye skrivefeil teksten.

Men her inne så må jeg indrømme at jeg svært skjeldent blir konfrontert med noe annet en innhold selv om jeg tiltider har en noe eh...kreativ ortografi.
Jeg har heller alldri opplevd at oppgaver og skriftlig arbeid ikke er blitt tatt alvorlig pga en og annen blemme.( vel takk gud for retteprog.)

Så nei man har ikke nødvendigvis mere eller mindre å fare med om man er en reser på norsk rettskriving, men innholdet og personen bak vil stort sett skinne igjennom og er du stappteit vel da hjelper det lite å ha full roen på og og å regelen.
Masse smilyes og dialekt får meg til å brekke meg forøvrig.

era er ikke aktiv   Svar med sitat