Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-06, 09:53   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spesialtegn på PC

Det ble så vidt nevnt i tråden om tre prikker, men siden jeg var så godt i gang, og siden jeg er så intenst nerdete, så legger jeg ut en egen tråd her også.

Mange spesialtegn, som man er vant til å nå ved hjelp av hurtigtaster i for eksempel Word (eller er vant til å ikke bruke i det hele tatt (FY!)), er vanskelig å få tak i når man skriver på nettsider eller andre steder utenom tekstbehandlingsverktøyet. Men hvorfor godta bare det nest beste når man skriver på et slikt eksellent og pirkete forum som dette?

Alle spesialtegn kan nås ved hjelp av tallkoder. Eksempelvis kan man skrive tankestrek ved å holde nede ALT og trykke 0150 på det nummeriske tastaturet.

Her er en liste over en del tegn det er kjekt å kunne (hvis man er flisespikker nok, i alle fall …):

Hold nede ALT og tast nummeret på det nummeriske tastaturet:
0133 … ellipse
0137 ‰ promille
0150 – tankestrek
0151 — lang tankestrek
0153 ™ TM
0169 © Copyright
0174 ® Registrert varemerke
0177 ± Pluss/Minus


Her er en mer omfattende liste, hvis noen trenger det:
http://www.ntnu.no/itea.info/program...rame-tegn.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat