Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-07, 10:12   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ingen menneskerett å få barn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er meget mulig at det ikke er noen menneskerett, men for meg blir ikke argumentet mer meningsfylt av den grunn. Det er jo en helt idiotisk ting å si, spør du meg - skal en da ikke ha rett til å sørge eller gjøre alt som står i ens makt for å få det til? Det er jo heldigvis ingen som sier til en kreftsyk at det ikke er noen menneskerett å være frisk.

Jeg er veldig enig i at det er et ikke-argument i de fleste tilfeller. Det at noe ikke er en eksplisitt lovbeskyttet rettighet, betyr ikke at man skal hindres i det. Det er ikke slik at alt enten er forbudt eller påbudt.

Men jeg gjetter ellers at det er en rettighet å ha tilgang til viktig medisinsk behandling, selv om det ikke akkurat er en rettighet å være frisk. Og jeg vet ikke hvordan disse rettighetene er formulert, men kanskje kunne man kombinere menneskerettighetsartikler og lage et argument ut fra at man har krav på adekvat medisinsk behandling der det å ikke få slik behandling er ensbetydende med at man ikke kan få barn.