Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-07, 18:24   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis du har ganske god økonomi, antar jeg at de pengene du ikke bruker på gaver, bruker du på deg selv og familien din (det gjør i alle fall jeg med mesteparten av mine penger). Og jeg synes ikke det tyder på "riktigere fokus" på julen dersom man sparer 2000 kroner på gaver til andre og i stedet bruker disse pengene på seg selv.

De pengene vi ikke bruker på gaver går til å handle ekstra mat slik at vi kan ha venner på middag, kvelds etc. Mye hyggeligere å bruke penger på sosialt samvær enn dyre gaver. Og det gir meg mye mer og tilbakemeldinger fra venner er at slike ting er gull verd.

I tillegg bruker jeg nok mer penger enn meningmann på utstyr til juleverksted men mine og andres unger. Noe som for meg er en bedre prioritering. Vi gjør ting sammen i steden for å bruke penger på gaver. Joda, det blir jo julegaver av det også, men ikke for enhver pris.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat