Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-07, 20:06   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med å bygge en platesamling!

Jeg syns dette er et pinlig innlegg å skrive, men hiver meg uti det. Saken er: Jeg har rett og slett vent meg av med å høre på musikk. Det ble mye tv på kveldene en periode, ellers liker jeg å høre på radio, og jeg liker ikke å ha lyd direkte inn på ørene. Og nå merker jeg at når kvelden kommer så har jeg bare lyst til å ha det stille. Men jeg liker jo musikk, og har lyst til å venne meg til å lytte igjen.

Problemet er følgende: Den platesamlingen jeg har er full av cd-er med hakk og skår etter diverse ungeherjing. Så jeg må begynne på nytt. Og: Jeg klarer aldri å huske låt- eller artistnavn, så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Jeg er 100% utdatert på hva som rører seg, og føler meg ganske dum...

Kan noen hjelpe meg?

Her er hva jeg IKKE liker:
- "Listepop" (vidt begrep, men dere forstår forhåpentligvis hva jeg mener)
- Veldig tung, mørk musikk
- House
- Samtidsmusikk (12-tonesaker og sånt)

Hva jeg liker (lista blir rar, siden jeg jo ikke husker artistnavn!):
- "Gammeldags" kosejazz. Hva het disse damene som sang jazz før i tiden, da?? April in Paris og sånt.
- Johnny Cash
- Dolly Partons klassikere
- Bueno Vista Social Club
- Jeg hørte Earth, Wind and Fire på Nobelkonserten, men jeg aner ikke om jeg vil like en plate veldig godt
- Melissa Etheridge
- Kari Bremnes
- Klassisk, typisk veldig "letthørte" symfonier, opera (Puccini) og sånt.

Jeg trenger altså hjelp til å handle nytt. Og jeg trenger det ganske spesifikt: artist OG platenavn. Music for dummies.