Hjelp meg med å bygge en platesamling!
Jeg syns dette er et pinlig innlegg å skrive, men hiver meg uti det. Saken er: Jeg har rett og slett vent meg av med å høre på musikk. Det ble mye tv på kveldene en periode, ellers liker jeg å høre på radio, og jeg liker ikke å ha lyd direkte inn på ørene. Og nå merker jeg at når kvelden kommer så har jeg bare lyst til å ha det stille. Men jeg liker jo musikk, og har lyst til å venne meg til å lytte igjen.
Problemet er følgende: Den platesamlingen jeg har er full av cd-er med hakk og skår etter diverse ungeherjing. Så jeg må begynne på nytt. Og: Jeg klarer aldri å huske låt- eller artistnavn, så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Jeg er 100% utdatert på hva som rører seg, og føler meg ganske dum... 
Kan noen hjelpe meg?
Her er hva jeg IKKE liker:
- "Listepop" (vidt begrep, men dere forstår forhåpentligvis hva jeg mener)
- Veldig tung, mørk musikk
- House
- Samtidsmusikk (12-tonesaker og sånt)
Hva jeg liker (lista blir rar, siden jeg jo ikke husker artistnavn!):
- "Gammeldags" kosejazz. Hva het disse damene som sang jazz før i tiden, da?? April in Paris og sånt.
- Johnny Cash
- Dolly Partons klassikere
- Bueno Vista Social Club
- Jeg hørte Earth, Wind and Fire på Nobelkonserten, men jeg aner ikke om jeg vil like en plate veldig godt
- Melissa Etheridge
- Kari Bremnes
- Klassisk, typisk veldig "letthørte" symfonier, opera (Puccini) og sånt.
Jeg trenger altså hjelp til å handle nytt. Og jeg trenger det ganske spesifikt: artist OG platenavn. Music for dummies.