Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Jeg syns det er frekt å gi ut en slik lapp etter at dere allerede har svart. SFO her har i år sendt ut en lapp som er litt strengere formulert enn tidligere år pga erfaring med at mange ikke dukker opp.
Det står at det er kjempeviktig for den å få vite hvem som kommer også står det litt mer info. Senere i brevet står det:
"Jeg ber dere tenke på at vi setter opp arbeidslister for SFO personalet utifra antall påmeldte barn. Derfor ber vi om at dere leverer lappen i tide. Det blir vanskelig for oss hvis ungene kommer etter kl 9.30, eller dukker opp uten å være påmeldt. De kan risikere å komme til stengt SFO, hvis vi er dratt på tur. I de tre første dagene i høstferien opplevde vi at halvparten av barna ikke kom. Derfor endret vi noe på arbeidslistene de to siste dagene, men da kom alle påmeldte pluss to som ikke var påmeldt. Som dere skikkert skjønner er det vanskelig å planlegge når det er så usikkert". OSV.
Jeg syns dette var krasst nok egentlig.
Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.
Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?
Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?
Nå er det kanskje forskjellig hva man betegner som helt nødvendig? Jeg har betalt for bhg 12 mnd i året og om jeg ønsker å ha barna der hver eneste dag det er åpent så er det faktisk ikke noe de ansatte i bhg har noe med. Det må jeg få lov til å vurdere selv. Det kan være mange grunner til at barna kanskje har godt av å være i bhg istede for hjemme.
Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.
Jeg mener i romjulen ja.
Nei, ikke generelt, men i høytider hvor familier samles og koser seg sammen, da syns jeg det er stusselig å sende barna i barnehagen. Det er vel ikke så mange barn der at det er så veldig morsomt å være der heller.
Og ja barna får ferie, men det finns foreldre (og det er en del av dem også ifølge min venninne) som ikke har barna hjemme mer enn de pålagte feriene de må ha. Og jeg syns ihvertfall at kun èn lang sammenhengende ferie i løpet av året er lite for et barn.
Det er helt greit at du syns det, men det betyr ikke at du sitter på fasiten. Andre velger annerledes, men det betyr ikke at deres valg er feil.
Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.
Her har de nå valgt å holde stengt på julaften og nyttårsaften siden ingen har pleid å benytte seg av tilbudet tidligere år.
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig mye bedre å sende barna til besteforeldrene enn å la dem være i barnehagen?
Er det slik at besteforeldre alltid lager snømann, serverer kakao og ungene nikoser seg dagen lang på bæssmorfang mens de barna som sendes i barnehagen vansmekter ensomme og forlatte i en mørk krok?
Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.
Hos oss betyr barnehage god omsorg, men vi benytter det aldri i feriene. Besteforeldre betyr, fisketurer, boller og kakao, bøker, spill og kos og de kan få låne ungene når som helst. Samvær med besteforeldre har en egen verdi så lenge besteforeldrene er oppegående.
Det er mange som ikke har besteforeldre de kan ty til og besteforeldre betyr ikke alltid det Berglijot sier.
Hvis jeg hadde fått en slik lapp etter at jeg hadde meldt på ungene mine så hadde jeg blitt rimelig forbanna og jeg hadde nok sagt ifra. De ansatte i bhg har ingenting med hvorfor noen velger å benytte plassen de har betalt for.
Selv skal jeg ha ungene hjemme i romjula, de har nok hatt ihvertfall 10 uker ferie iløpet av dette året. Jeg har vært heldig som har fått til det, men jeg dømmer ikke andre som ikke får det til og som heller ikke klarer å ha ungene så mye hjemme.