Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-06, 07:56   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: MME - Når vi snakker om tradisjonell tankegang om kosthold

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En annen greie jeg hørte, som kanskje er litt på siden, men interessant, lell, hvis det er sant (zol kan kanskje bekrefte/avkrefte?)

NAN kommer i to versjoner, og det gjør sikkert andre merker også. NAN 1 og NAN 2. Den andre anbefales når babyen er litt større. Men egentlig er den første bedre enn den andre, hele tiden. Den inneholder kortere melkeproteiner, men er dyrere å produsere. Så snart det er "lov" å lage den versjonen som har lengre proteiner, altså over en viss alder, så gjør de det.

Noe sånt. Litt dårlig forklart. Zol: Vet du mer?

Jeg lurer også på: Stemmer det at man i en del andre land gir en slags MME+ for større barn mellom 1 og 3 år? En versjon som har enda litt lengre melkeproteiner, men fortsatt ikke så lange som kumelk. De anbefaler ikke kumelk før barnet er tre år. Dette hører man aldri om i Norge.

Det er forresten utrolig synd at MME ikke lages så bra som det overhodet er mulig! Den skal være et så godt alternativ som det overhodet er mulig å få til!!

Hmmmm... njaaaa... neeei

Jeg har også hørt påstanden, og vi har undersøkt så godt det er mulig å undersøke for privatpersoner (i Norge er informasjon om MME forbeholdt helsepersonell). Nestlé påstår at eneste forskjell på NAN1 og NAN2 er at jerninnholdet er dobbelt så høyt.

NAN2, HIPP2 og Småfolk2 har tildels helt forskjellige bruksområder. NAN2 gies i stedet for NAN1, HIPP2 gies sammen med HIPP1 og Småfolk to tror jeg også skal gies sammen med Småfolk1.

Det jeg også vet er at MME2 er et totalt unødvendig produkt dersom barnet blir introdusert for fast føde i 6 mnd alderen.

Skal se om jeg finner ut noe mer i løpet av dagen/dagene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat