Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-07, 16:51   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det synes jeg er rart. Rådene blir hverken bedre eller dårligere av om legen selv følger dem, og heller ikke av helsetilstanden til legen. Og en lege kan jo for den del ha en kronisk lidelse og dermed ikke være sunn og frisk - ville du også stole mindre på en lege med astma enn en lege uten astma?

Dersom jeg i min uvitenhet ber en lege om råd, vil jeg selvsagt bli preget av hva han utstråler og gjør i tillegg til det hva han sier! Handling og etterlevelse er jo en form for kommunikasjon som er med på å bidra til min vurdering av om rådene er gode eller dårlige. Hvorvidt råde er gode eller dårlige er en sak, min evne til å oppfatte rådene som gode eller dårlige vil selvsagt preges av mer enn det som blir sagt.

Det er for øvrig ren retorikk å spørre om jeg hadde stolt mindre på en lege med astma. Selvsagt hadde jeg ikke det. Med begrepet "sunn og frisk" mente jeg selvsagt "et sunt og friskt levesett". Eller noe i den dur.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat