Sv: Her er tråden jeg burde skrevet om Mullah Krekar
Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.
I denne saken viser norske politikere en kollektiv handlingsvegring som er direkte pinlig, sett i lys av allle kontroversielle utvisningsvedtak eller UDI foretar. Norge bryter ingen konvensjoner om de inngår avtaler med myndighetene i USA eller Irak som garanterer at Krekar ikke dømmes til døden. Om Irak eller USA er villige til å inngå en slik avtale er en annen sak, men det er utrolig at norske myndigheter ikke undersøker muligheten hvis de faktisk ønsker å utvise Krekar. En kan jo lure på hva denne uviljen mot å vise ham ut skyldes. Jeg inbiller meg at politikerne er redd for å provosere muslimske ekstremister. Det føles nok langt tryggere når man kun provoserer sindige nordmenn ved å gjøre ingenting.
Du har et veldig godt poeng der ja!
Skal Norge fortsette å ha kriminelle i Norge pga trussel om dødstraff i deres eget land, lurer jeg på hvordan Norge blir til slutt. Etter hvert blir det veldig mange og dette koster samfunnet vårt enormt!
Det triste er at de ødelegger for den normale intrigeringen for lovlydige utenlandske borgere.