Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Men synes du det er bare svada og babbel at det kan ha noe med saken å gjøre for noen? Har du ikke møtt på disse irriterende individene som koser seg når de kan rette på andre, som retter seg litt mer opp i ryggen når de kan fortelle andre at de tar feil? Tror du ikke at om man er slik, så kan man gå berserk på rødprikker, og synes det er storveies å ha en mulighet til å smekke andre litt?
Du får antakelig helt andre røde prikker enn meg. Jeg får ikke så mange, og når det kommer noen så er det som regel hevnprikker. Nå gir jeg ikke så mange heller, så da blir det relativt sjelden røde prikker. Og du har rett i at jeg aldri har opplevd dem som korrigerende eller smekkende - bare sinte. Som jeg sa, vi opplever dette forskjellig. Jeg har aldri tenkt at røde prikker kan brukes til å korrigere andre, og derfor oppleves det litt rart når du lager et så stort poeng av at prikkene brukes til det.
Og du, jeg skrev ikke at jeg var overbevist om at du var selvhøytidelig og hårsår - jeg skrev at du fremstår slik for meg i denne tråden. Det er to forskjellige ting er det ikke? Slik jeg leser deg så syns du at du selv er ganske edel som ikke rødprikker fordi du er raus nok til å ikke ville korrigere andre. Nå har du jo skrevet at det var noe ironi i de første innleggene, og jeg skjønte det. Men hvis jeg har forstått noe av forklaringene i etterkant, så mener du jo fortsatt at røde prikker er ment for pirking og korrigering, og at de gis av mennesker som liker å korrigere andre, selv om du kan være med på at noen prikker ikke gis av slike motiver og mennesker. Er det rart det blir vanskelig å forstå?
|