Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 19:33   #252
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns ikke noe om at man rødprikker fordi man er uenig. Hva slags diskusjon skal vi få om vi ikke kan se ulikt på ting?

Nei, hva slags forum skal vi få om vi rødprikker.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg mener at man er "vel sart" om man dør litt innvendig av en rød prikk på et forum.

Det mener egentlig jeg også. Likevel kjenner jeg at det stikker litt når jeg oppdager en rød på mitt panel. :dobbeltmoralsk:

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ville du også følt deg komfortabel om du oppdaget at du siste uken hadde gitt røde prikker til naboen din, sjefen din, svigermoren din og bestevenninna di (og ikke minst de oppdaget at det var deg)?

Nei, ikke spesielt. Men de oppdager aldri at det er meg.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Akkurat.
Dette står i "prikkeboksen":

Tilbakemeldinger

Gi en tilbakemelding: zol

Hva synes du om zols innlegg?

Jeg er positiv

Jeg er negativ

Dine kommentarer til dette innlegget:

Man er negativ eller positiv til innlegget - ikke nødvendigvis personen.

Sånn bruker jeg det også. Jeg rødprikker grønnprikketigging, rødprikkesutring, trangsynthet og dumskap. Blant annet.

Men når du ser hva ganske mange andre her skriver om sin oppfatning av røde prikker... kan det ikke da være lurt å tenke over at mottaker kanskje oppfatter "budskapet" annerledes enn du som sender hadde tenkt?

Tja. Jeg mener at man ikke bør komme med personangrep i prikkene, men om det er selve fargen man ikke tåler så syns jeg man kan skru av ryktet sitt.

Jeg synes kanskje rødprikker som brukes for å uttrykke meningsforskjeller kan sammenlignes litt med folk som ikke klarer å argumentere for seg og som slår for å få utløp for frustrasjonen.

Den syns jeg var drøy. Jeg syns du går langt i å gjøre det du påstår rødprikkere gjør - korrigere andre.

Hva mener du, opplever du at de som får rød prikk tar det opp med deg?

Jeg har fått mang en sutre-PM etter røde prikker. Hevnprikking er slett ikke uvanlig heller. Veldig få her inne, da.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Har du møtt min O-store-læremester Safran?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Safran var min mentor også. Hun lærer bort the hard way.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg setter folk på plass i kveld. Safran hadde vært stolt.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg SKULLE faktisk treffe Safran engang. Hun var så snill og skulle lempe av en stol her på døra mi. Men så rakk jeg ikke hjem..

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Når det er sagt, så ser jeg at flere av dere nevner Safran og prikker. Safran har god prikking. Jeg liker måten hun rødprikker på ...for hun er ikke ondskapsfull, men har konstruktive tilbakemeldinger om enn helt uenig, så forholder hun seg alltid saklig!

Åh, guri. Nå ble jeg nesten rørt her.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

KOSER du deg med å sende røde prikker, Liven?!

Ja, hver sin lyst!

(Selv koser jeg meg med en god bok og et glass rødvin... ; )

Ja takk, begge deler!