Sv: Liker du oliven?
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Oliven er farlige greier. Dersom jeg benker meg i sofaen med noen oliven (med sten, vel å merke) så kjenner jeg at jeg må ha rødvin til. Jeg tusler ned i kjelleren og henter meg en flaske, drikker et glass sammen med en håndfull flere oliven, og kjenner at litt sterk ost hadde vært godt sammen med oliven og rødvin. Så da er det ut på kjøkkenet, lete frem en god blåmuggost, og på vei tilbake til sofaen rasker jeg med meg noen kjeks til osten. Så da drikker jeg nok et glass rødvin til enda flere oliven og en rekke kjeks med ost. Jeg kjenner etterhvert at det har blitt mye salt, og trenger å nøytralisere magen litt. Da er det ingenting som fungerer bedre enn en stor plate melkesjokolade, som nytes sammen med et tredje glass rødvin. Da har jeg fått i overkant mye søtt, og trenger å nøytralisere igjen. Så da er det å på ny innta en håndfull oliven - og slik går kvelden. Én liten oliven innebærer altså et inntak av 2000 kalorier i løpet av få timer - og jeg erkjenner at oliven er farlig og bør ikke spises.
Hva er det jeg har begitt meg ut på??? Ser at dette fort kan skli ut, ja. Også jeg som er på slanker'n...

|