Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-07, 18:03   #164
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Jeg likte norsk veldig godt på skolen, og syntes som regel at de fleste rettskrivningsregler var greie å få med seg. Jeg skriver nok ikke alltid 100% korrekt. Har fortsatt en del å lære. Fikk jo senest denne uka lært meg at 'kjempe' ikke brukes som adverb , men sånn generelt så tror jeg at jeg er relativt oppegående skriftlig. Jeg vil derimot si at jeg er mer opptatt av ord, ulike typer ord, variasjoner av ord og uttrykk, og en del faglige/akademiske ord. Jeg liker å formulere meg, og å kunne formulere meg saklig. Jeg trenger det i jobben min, og jeg synes også det kan være til nytte i diskusjoner, eks. på nettforum. Jeg liker å formulere ting. Liker bedre å skrive enn å snakke. Jeg har lest relativt mye opp gjennom tidene, rettet mye, og har måttet forholdt meg til ulike typer tekst. Å skrive er morsomt, og drømmejobben måtte være å være forfatter.

Når jeg leser innlegg som har veldig mange skrivefeil, så tenker jeg nok også mitt. Småting ser jeg gjennom fingrene med, men skjemmende ting blir man jo litt opphengt i. Noen ganger kan det også påvirke hvor alvorlig man tar personen. Men sånn generelt så forsøker jeg å fokusere på innhold. Spesielt på et sted som dette, hvor ingen har bedt om kommentar på hvordan de skriver, men ønsker meninger knyttet til sak.


Sist redigert av Dronningen : 19-10-07 kl 14:08.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat