Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-06, 20:42   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har sett Hamlet på Centralteateret?

Jeg syntes det var mye som var bra jeg.

Kongen og dronningen var gode, Hamlet var god. I motsetning til Skilpadda og Mim så syntes jeg at Ofelia var ganske god også. Oppsetningen var veldig effektiv, god bruk av ganske enkle kulisser og jeg likte det at de ikke var opptatt av å tidfeste det. Enkle kostymer.

Det største problemet var, som flere har sagt, at de snakket alt for fort. Her kom Aksel Hennie seg veldig etterhvert. De to største monologene " å være eller ikke være" og " min synd er stor " (eller hva det nå er nøyaktig) ble fremført veldig godt. For de fleste skuespillerne synes jeg at de underspilte litt og det kledde forestillingen godt. Hamlet kan lett bli overdramatisk og det ble det, stort sett, ikke her. Et veldig dårlig unntak var Laertes, jeg synes nok at han var den dårligste. Rosenkrantz og Gyldenstierne var også dårlige og jeg er overbevist om at Mim og Skilpadda hadde vært mye bedre, med bare litte granne forberedelse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat