Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-06, 08:32   #2
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Sporten for tøffingene blant oss!

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

I dag fortalte sønnen min meg at læreren hans hadde sagt at Ishockey var en voldelig sport. Det er jo færre skader i Ishockey enn i fotballen. Er det sånn at folk flest har det inntrykket av Ishockeyen. På 11 års laget til sønnen min, fokuserer de mye på riktig spill og spilleregler osv. Jeg svarte han at læreren kunne godt komme å se på en av treningene. Spillet setter alle på laget i fokus, og de lærer at det er like viktig med lagspill, og passninger, som selve målscoringen. Mener de også får poeng for målgivende passninger. Miljøet er godt, og alle trives i klubben.. og de større gutta (også A-laget) er gode rollefigurer for de yngre spillerne. Syns det er trist at en lærer (som sikkert ikke har vært på så mange Ishockeykamper...?) kan si det på skolen. Idrett uansett type er jo en ting barn/ungdom bør drive med, nettopp for å hindre kriminalitet og annet de kan havne opp i, i fritiden.

Har inntrykk av de som nesten ikke har vært på en hockeykamp,syns at det er en forferderlig sport.
Kan jo egentlig skjønne det,for det eneste som vises på norsk tv av hockey er jo det negative.
De viser ca 2 minutter av alle kampene,og da viser de somregel slossing.
Ikke rart mange tror det er en voldelig idrett
Enig med deg Cilen at det er en flott lagidrett.
Barna lærer utrolig mye flott gjennom hockey

Idag skal forresten TIK knuse Comet i Leangen Ishall