Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-07, 14:29   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan Java her?

Først: koden slik du har limt den inn kompilerer ikke, pga en ufullstendig metode Test i klassen Bok:

Sitat:

public int Test(antSider){
enBok =
bokTo =

og pga "titte l" helt i slutten av denne linjen:

Sitat:

if(bokListe.get(i).visForfatter().equalsIgnoreCase (forfatter)&& bokListe.get(i).visTittel().equalsIgnoreCase(titte l)){

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg får ikke til å legge inn en til bok slik som enBok, skal ha to bøker slik at disse kan sammenlignes(sidetall, forfattere, utgiver osv.)

En bok til legger du vel til med nok et kall til "leggTilBok"-metoden? Som f.eks:

Sitat:

etBibliotek.leggTilBok("torsk", "Mitt torskeliv", 2007, 666, "Kaviar productions");

Jeg rekker bare å gi noen generelle tilbakemeldinger:
* vurder å programmere på engelsk, det er det vanlige i bransjen.
* Bok, som er et rent dataobjekt, bør ha get- og set-metoder for alle attributtene. F.eks.:

Sitat:

public int getNumPages(){
return antallSider;
}

* Du blir bedt om å lage metoder for å sammeligne forskjellig attributter for to bøker. Et eksempel på metode som sammenligner antall sider blir da:

Sitat:

// compares the number of pages of two Bok objects. Returns -1 if numPages of a<b, 0 if equal, 1 if a>b.
public int compareNumPages(Bok a, Bok b){
if (a.getNumPages<b.getNumPages){
return -1;
} else if {a.getNumPages>b.getNumPages){
return 1;
}
// must be equal, return 0
return 0;
}

Sitat:

Du skal lage et lite program for å håndtere informasjon om bøker. Navn, forfatter, utgivelsesår, antall sider og forlag er aktuelle attributter for en bok. I tillegg til finnmetoder skal du lage metoder som sammenligner alderen til to bøker, som sammenligner antall sider, og som finner ut om to bøker er skrevet av samme forfatter, eller om de er utgitt på samme forlag.

Objekter kan med fordel legges i en tabell.

Vurder å bruke en eller flere Hashtable - da er det lett å slå opp på attributter. Tydelig at oppgaven gjerne vil at du skal gjøre noe slikt.

Beklager at jeg må stikke, men skal prøve om jeg får mer tid senere i dag...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat