Sv: Spin off: Mest interessante do-opplevelse
Jeg har flere. Blant annet fra Goa hvor doen var et hull i en sementplattform som man skulle stå på huk over. Hullet gikk rett ut i naturen. Ved siden av sto det en stokk til å jage bort grisen med. Jeg skal love det var moro med en heftig runde giardia med oppkast - simultankapasitet var absolutt et must.
Eller på Filippinene da vi kjørte buss på landsbygda et sted. Da vi stoppet i en liten landsby, måtte jeg absolutt på do, men ingen fasiliteter fantes. Jeg fikk på et eller annet vis kommet meg inn i et lokalt hjem. Der var det helt mørkt, og jeg ble loset inn på doen (som jeg aldri så ordentlig, men det var nå noe å sitte på). Det hastet, og jeg måtte bare av med buksa i en fei. Etter hvert hørte jeg det pep små tynne pip. Da øynene ble vant til mørket, så jeg at i sprekkene i veggen (som det var mange av) satt det hundreder av kakkerlakker og viftet med følehornene sine - veggen nærmest levde av kakkerlakker. Ikke vet jeg om det var de som pep, men jeg valgte å tro det heller enn å tenke på hva annet som var der i mørket. Jeg gjorde meg fort ferdig.