Tråd: Dødsstraff
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-07, 00:26   #123
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg tok ikke feil. For hvis man leser statistikken videre og ser hvem av de som har sittet på deathrow som faktisk er blitt henrettet, så er tallene klare. (ja, fortsatt samme factinfo-sheet fra deathpenaltyinfo.org). 622 hvite mot 373 svarte i perioden 1976-2007.

Så det er over fem ganger så mange hvite som svarte i befolkningen, men under dobbelt så mange hvite som svarte som blir henrettet. Med andre ord er det en sterk overrepresentasjon av svarte som henrettes, i forhold til hvite. Og hva mente du det viser?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fordi folk uttalte seg i hytt og pine uten å legge tall på bordet før ovennevnte side med FAKTA ble oppdaget. Og jeg står ved at det er mye tullball nettopp pga. det jeg har forklart.

Det folk uttalte, stemmer overens med fakta, så å kalle det tullball fordi det ikke der og da ble underbygd med tall, er litt drøyt. Og jeg kan ikke se at du her har forklart noe som støtter opp under det du sa.