Sv: Julen 2025
En bra dag i dag, føler jeg, tok en effektiv runde etter jobb og fikk handlet masse på julemarkedet av mat som skal på bordet til julefrokostene ++, fikk omsider kjøpt gave til sønnen (18) (han må få litt mer, for å matche verdien på søstrenes gaver, men det skal jeg få til), og en gave til, som må leveres i morgen.
Etter at jeg kom hjem har jeg bakt noen brett med pepperkaker, av deigen som jeg lagde i går (ca halvparten er igjen, det får jeg ta en annen dag, eller delegere, men nå har vi i alle fall en boks), og har bakt fire julebrød/julekaker, der de to første står i ovnen as we speak. De ser ut til å bli riktig så flotte, og jeg tenker å gi ett av dem til niese som jeg møter til lunsj i morgen. Så gir jeg trolig ett til leieboerne (mor med tenåringsdatter), putter ett i fryseren, og det siste spises til kveldsmat i kveld, av meg, eldstejenta og sønnen (som er de eneste som er hjemme). De to er på butikken nå, for å kjøpe brunost, som vi var tom for, og melk til kakao, som sønnen mener er helt nødvendig tilbehør til julekake med brunost. Så her legges det opp til full julestemning i kveld. Og i tillegg til det har jeg fått pakket inn julegavene til svoger og svigerinne, og smånevøene på 2 og snart 5, de bor her i byen, men reiser bort før helga, så sønnen skal kjøre og levere gavene i morgen.
Sånn, det var masse skryt av/om meg selv, det synes jeg at jeg har fortjent.